ویژه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد28:

رییس بنیاد حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس یزد:

تئاتر رسانه ای تاثیرگذار برای انتقال پیامهای ملی وارزشی یک جامعه است


یزدفردا:رییس بنیاد حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس یزد در خصوص بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد گفت:تئاتر ونمایش رسانه ایست که می تواند تنها با شناخت صحیح قابلیتها واستعدادهای نهفته اش از طرف گروه تولید کننده یک نمایش ،رسانه ای تاثیرگذار برای انتقال پیامهای ملی ،قومی وارزشی یک جامعه باشد.

علی هژبری با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه فرهنگ وهنر از دیرباز مشهور بوده است ادامه داد: صفت دارالعباده زیبنده مردم این استان است واز آنجا که هنر نمایش آیینه فرهنگ وسنن است ،جشنواره استانی می تواند در بازنمایاندن فرهنگ و هنر ودیانت مردم استان یزد نقشی عمده را ایفا کند .

وی اضافه کرد:از سوی دیگر این جشنواره موجب تشویق گروههای نمایش به بالا بردن کیفیت وکمیت نمایش ،افزایش انگیزه وایجاد حس رقابت بین گروهها خواهد شد.

این مقام مسئول افزود:همانگونه که نمایش می تواند آیینه فرهنگ جامعه استان باشد،می تواند برآن نیز تاثیر بگذار.دآنچه در صحنه تئاتر اجرا می شود ،می تواند تاثیر عمیق وبلند مدتی در ذهن وتفکر مخاطب داشته باشد واین نکته ای است که باید به آن توجه کرد چرا که ارائه پیامهای درست وانتقال مفاهیم متعالی برگرفته از آموزه های دینی در این بخش می تواند بسیار نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار وارزشهای اسلامی در زمینه حمایت از اجرای نمایش های دفاع مقدس پیشقدم بوده ،گفت:این اداره از 14 نمایش دفاع مقدس حمایت کرده و به نظر من دفاع مقدس مقطع طلایی حضور ملت قهرمان در عرصه ی مبارزات حق طلبانه بوده که هنر تئاتر می تواند آن فرهنگ را به نسل امروز منتقل کند.لذا انتظار می رود حضور نمایشهای با مضامین دفاع مقدس در این جشنواره پررنگ باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا